czwartek, 09 maj 2024 20:26

GMC Hummer EV SUV 2024

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
GMC Hummer EV SUV 2024 GMC Hummer EV SUV 2024 fot: unsplash

Hummer EV SUV to najnowsze dzieło GMC, które ma szansę zmienić podejście do terenowych jazd testowych. Po swoim debiucie na ulicach San Francisco i w dolinie Napa, tym razem wypróbowany został w swoim naturalnym środowisku – na terenach Moab w stanie Utah.

  1. Gdzie odbyła się druga jazda testowa GMC Hummer EV SUV 2024?
  2. Jakie unikalne cechy ma GMC Hummer EV SUV pod względem konstrukcji i wydajności?
  3. Jakie są główne elementy pakietu Extreme Off-Road dostępnego dla Hummera EV?
  4. Jakie wyzwania terenowe Hummer EV SUV pokonał podczas testów w Moab?
  5. Jakie modyfikacje zostały dokonane w zawieszeniu Hummera EV SUV w wyniku testów prototypowych?

Projektowanie pod kątem wydajności terenowej

Hummer EV SUV został zaprojektowany z myślą o maksymalnej funkcjonalności na bezdrożach. Jego kąty natarcia i zejścia są lepsze niż w wersji SUT – kąt natarcia wynosi 49,6 stopnia, a kąt zejścia to aż 49 stopni, co jest znacznym ulepszeniem. SUV jest wyposażony w system czterokołowego sterowania, który umożliwia krótszy promień skrętu wynoszący 35,4 stopy, co jest korzystne podczas manewrowania w wąskich przestrzeniach.

Pakiet Extreme Off-Road i jego funkcje

Testowany model Hummer EV 3X posiadał trzy silniki o łącznej mocy 830 KM i momencie obrotowym 1200 lb-ft. Dodatkowy pakiet Extreme Off-Road za $9,995 zawierał między innymi osłony progów zintegrowane ze stopniami, pełne osłony podwozia, dodatkowe kamery podwozia oraz elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy na przedniej osi. Całość uzupełniają 18-calowe czarne koła na 35-calowych oponach Goodyear Wrangler Mud-Terrain.

Wnioski z jazdy testowej w Moab

Hummer EV SUV wykazał się znakomitą zdolnością przystosowania do trudnego terenu w Moab. Mimo swojej masy, zawieszenie dostosowane do jazdy terenowej świetnie radziło sobie z utrzymaniem komfortu, choć zalecano obniżenie ciśnienia w oponach dla lepszego efektu. SUV okazał się wyjątkowo zwinny w technicznie trudnych sekcjach, takich jak zjazdy po skalnych schodach. Mimo kilku drobnych uwag dotyczących działania hamulców w trybie terenowym i funkcji krabiego chodu, Hummer EV potwierdził swoje umiejętności jako solidny i efektowny pojazd terenowy, który może również sprostać codziennym wyzwaniom drogowym.

GMC (1) Hummer EV SUV nie tylko poradził sobie z trudnymi warunkami terenowymi, ale zrobił to z minimalnym wysiłkiem, potwierdzając swoją pozycję jako nowoczesnego i wszechstronnego SUV-a gotowego na każde wyzwanie.

Przypisy:

(1) GMC (General Motors Truck Company), formalnie znane jako GMC Division of General Motors LLC, to amerykański producent samochodów ciężarowych, vany oraz SUV-ów, który jest częścią koncernu General Motors (GM). Firma została założona w 1911 roku przez połączenie Grabowsky Motor Vehicle Company i dwóch innych producentów samochodów ciężarowych. GMC zajmuje się produkcją pojazdów o większej wytrzymałości i luksusowych wersji pojazdów, które dzielą wiele wspólnych komponentów z innymi pojazdami produkowanymi przez GM, takimi jak Chevrolet.

GMC produkuje szeroki zakres pojazdów, od pickupów i vanów po pełnowymiarowe SUV-y i ciężarówki. Marka jest szczególnie znana z produkcji modeli takich jak Sierra — serii ciężarówek pickup, Yukon — pełnowymiarowego SUV-a, a także z różnych wersji tych pojazdów oferujących wyższy standard wyposażenia i luksusu. GMC jest często postrzegane jako bardziej ekskluzywna alternatywa dla pojazdów marki Chevrolet.

W ostatnich latach GMC zwróciło uwagę na rozwój i produkcję pojazdów elektrycznych, w tym wprowadzenie elektrycznych wersji swoich popularnych modeli, takich jak Hummer EV. GMC ma silną obecność na rynku amerykańskim, ale jego pojazdy są znane i używane na całym świecie, zwłaszcza w krajach, gdzie istnieje duże zapotrzebowanie na duże, wytrzymałe pojazdy.

Źródło: Autoblog