piątek, 20 marzec 2020 12:57

Konkursy dla grafików na logo firmy – dobra decyzja?

Oceń ten artykuł
(1 Głos)
Konkursy dla grafików Konkursy dla grafików

Nadszedł czas na stworzenie logo dla Twojej firmy, jednak zdajesz sobie sprawę z tego, że na pewno nie "ogarniesz" tego samodzielnie i chcesz zlecić to zadanie kompetentnemu, zdolnemu, naprawdę dobremu grafikowi?

 

To świetny wybór. Nadal jednak pozostaje kwestia... Czy wybrać projektanta czy jednak zlecić konkursy dla grafików na logo firmy, chociażby na platformie społecznościowej?

Jeśli chcesz zdecydować się na to drugie rozwiązanie, podpowiemy Ci na co powinieneś szczególnie zwrócić uwagę.

To nie jest tak, że robisz sobie konkurs na logo firmy i nagle otrzymujesz 200 przeróżnych projektów swojego logo. Brzmi fajnie, ale nic nie jest tylko białe, albo tylko czarne.

Oczywiście, jeśli jesteś początkujący w biznesie a Twój budżet jest mocno ograniczony to warto skorzystać z konkursu na logo firmy bo możesz całkiem dobrze na tym wyjść. Jednak... Czy wystarczy Ci tylko "fajny obrazek" - czy zdajesz sobie sprawę z tego, że Twoja firma potrzebuje czegoś więcej?

W ramach konkursu dostaniesz sporo projektów od wielu grafików - mniej bądź bardziej zaawansowanych. Dobrze jednak zastanów się nad wyborem logo. Pośpiech jest tu bardzo złym doradcą, ponieważ w dziesiątkach albo nawet setkach projektów możesz pominąć to, które najbardziej pasowało do Twojej firmy.

Spokój i opanowanie więc są tu najistotniejsze.

Wybierz kilka najbardziej interesujących samodzielnie przerysuj je na papier bądź wydrukuj w kilku formatach (mniejszych bądź większych), żeby przekonać się czy logo na pewno będzie odpowiednie, czy będzie kojarzyło się z tym jakie usługi pełni Twoja firma, czy będzie dobrze prezentowało się na różnych elementach – ścianach w Twoim biurze, plakatach, broszurach, ulotkach, wizytówkach, długopisach a nawet uniformach...

Nie tylko stworzenie logo jest skomplikowane. Jego wybór również! Podejdź więc do tego na chłodno. Nie musisz zdecydować się na jedno odpowiednie logo w ciągu godziny, masz na to nawet kilka dni. Pamiętaj, że logo będzie z Tobą niemal do końca życia – możesz je raz na jakiś czas odświeżyć, ale nie zmieniać - bo przestanie się z Tobą kojarzyć. Dokonaj więc odpowiedniego wyboru!