Składają się na nią cztery kategorie olejów (A,B, C i E). Litera E to oleje do pojazdów ciężarowych z silnikiem diesla. W przypadku oleju ACEA E9, takiego jak Fuchs Agrifarm 15W40, mamy do czynienia z produktem najwyższej klasy.
Oleje silnikowe ACEA E9
Zgodnie z klasyfikacją Stowarzyszenia Europejskich Producentów Pojazdów ACEA symbolem E9 oznacza się najlepszej jakości oleje silnikowe przeznaczone dla pojazdów ciężarowych z silnikiem diesla. To oleje, które mogą być stosowane również w innych kategoriach pojazdów wyposażonych w nowoczesne silniki diesel z systemem oczyszczania spalin i turbosprężarką, w tym w maszynach i pojazdach rolniczych. Przykładem takiego produktu jest olej Fuchs Agrifarm MOT LA 15W40. To olej charakteryzujący się dużą stabilnością smarowania, zapewniający dyspersję sadzy, gwarantujący zachowanie dużej czystości tłoka i gładzi cylindrów, chroniący elementy jednostki napędowej przed szybkim zużyciem. Oleje silnikowe klasy E9, w szczególności zalecane są do stosowania w pojazdach eksploatowanych w ciężkich warunkach, również w silnikach diesla, w których producent przewidział wydłużone przebiegi pomiędzy wymianami oleju.
Najlepszy olej do pojazdu rolniczego
Szukając dobrej jakości oleju silnikowego dedykowanego smarowaniu nowoczesnej jednostki napędowej w pojeździe rolniczym, który ze swojej natury narażony jest na trudne warunki pracy i duże obciążenia, zaleca się stosowanie olejów wysokiej klasy, takich jak Fuchs Agrifarm w specyfikacji ACEA E9. Oleje tej klasy skutecznie rozprowadzają sadzę i zachowują dobre właściwości smarne w szerokim zakresie temperatur, chroniąc silnik już od momentu rozruchu. Tego typu oleje silnikowe bez obaw można stosować w nowoczesnych jednostkach napędowych wyposażonych w filtr cząstek stałych, turbosprężarkę, układ EGR czy system SCR.
Oleje silnikowe ACEA E9, takie jak produkt Fuchs Agrifarm MOT LA 15W40 do maszyn i pojazdów rolniczych z silnikiem wysokoprężnym to produkty najwyższej jakości, w szczególności polecane do pojazdów wyposażonych w nowoczesne jednostki napędowe z filtrem cząstek stałych i turbosprężarką. Ze względu na zachowanie wysokiej stabilności przez długi czas eksploatacji, takie oleje mogą być stosowane w silnikach, których producent przewidział wydłużone przebiegi pomiędzy wymianami.