niedziela, 06 październik 2024 21:19

Ferrari 296 GTS 2025 - Nowy poziom hybrydowego supersamochodu

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Ferrari 296 GTS 2025 Ferrari 296 GTS 2025 fot: Ferrari

Ferrari 296 GTS wprowadza na rynek nową definicję hybrydowego supersamochodu. Mimo zmniejszenia rozmiarów i pojemności silnika w stosunku do swojego poprzednika, model ten imponuje osiągami i wyglądem. Włoscy inżynierowie z Maranello przekonują, że w motoryzacji liczy się nie rozmiar, a sposób wykorzystania technologii.

  1. Jakie osiągi oferuje Ferrari 296 GTS?
  2. Jakie zmiany wprowadzono w układzie napędowym w stosunku do poprzednika?
  3. Jakie są kluczowe cechy wnętrza Ferrari 296 GTS?
  4. Ile kosztuje Ferrari 296 GTB oraz Ferrari 296 GTS na polskim rynku?
  5. Jakie wyposażenie oferuje Ferrari 296 GTS w standardzie?

Osiągi Ferrari 296 GTS

Ferrari 296 GTS zastępuje F8 Spider, wprowadzając mniejsze nadwozie i nowy układ napędowy. Zamiast 3.9-litrowego silnika V8, nowy model korzysta z 3.0-litrowego, podwójnie turbodoładowanego silnika V6, wspieranego przez system hybrydowy plug-in. Łączna moc układu wynosi 610 kW, co pozwala na osiągnięcie prędkości 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy. W trybie maksymalnym, samochód może rozpędzić się do 330 km/h, a prędkość 200 km/h osiąga w ciągu 6,6 sekundy.

Krótszy rozstaw osi zwiększa zwinność samochodu, co czyni go bardziej dynamicznym na zakrętach. Hybrydowy układ napędowy umożliwia jazdę w trybie elektrycznym na dystansie do 25 km, co sprawia, że Ferrari 296 GTS łączy sportowy charakter z oszczędnością w warunkach miejskich.

Wnętrze i wyposażenie

Wnętrze Ferrari 296 GTS, choć imponujące, jest dość ciasne. Kierowca siedzi nisko, co daje wrażenie pełnej integracji z autem. Fotele są wykończone w wysokiej jakości skórze, a pasażerowie mają do dyspozycji osobny wyświetlacz, który może pokazywać dane dotyczące prędkości, mediów oraz innych informacji. Wszystkie główne funkcje, takie jak światła i kierunkowskazy, są obsługiwane bezpośrednio z kierownicy, co może wymagać pewnego przyzwyczajenia.

Choć Ferrari słynie z technologii, obsługa systemu multimedialnego, w tym Apple CarPlay, może sprawiać trudności. Interfejs wymaga skupienia, co utrudnia płynne sterowanie podczas jazdy. Jakość wykonania wnętrza jest jednak na najwyższym poziomie, a dach działa bez zarzutów, oferując przyjemność z jazdy w wersji kabriolet.

Koszt i dostępność

Cena Ferrari 296 GTB wynosi około 1 270 000 zł, natomiast Ferrari 296 GTS kosztuje około 1 400 000 zł. Różnica w cenie wynika z dodatkowych udogodnień, takich jak możliwość jazdy bez dachu oraz bardziej zaawansowane systemy sterowania. Model ten w standardzie wyposażony jest m.in. w reflektory LED, system Magneride, 20-calowe felgi aluminiowe, ceramiczny układ hamulcowy oraz system klimatyzacji dwustrefowej.

Ferrari oferuje także program serwisowy na siedem lat oraz trzyletnią gwarancję bez ograniczeń kilometrowych. Serwisowanie obejmuje wszystkie podstawowe przeglądy, co czyni Ferrari 296 GTS bardziej przyjaznym w utrzymaniu niż inne modele z tego segmentu.

Nowy wymiar hybrydowego Ferrari

Ferrari 296 GTS stanowi doskonałe połączenie mocy, technologii i stylu. To auto oferuje nie tylko imponujące osiągi, ale także możliwość cichej, oszczędnej jazdy dzięki trybowi elektrycznemu. Hybrydowy układ napędowy pozwala na osiągnięcie znacznej prędkości przy jednoczesnym zachowaniu niższej emisji spalin, co czyni ten model bardziej ekologicznym niż jego poprzednicy. Ferrari 296 GTS to samochód o wielu twarzach, który łączy sportowy charakter z codzienną funkcjonalnością.

 

Źródło: CarExpert