Accord VIII – jaka wersja nadwozia?
Honda Accord VIII była produkowana w latach 2008-2015 jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi, a także jako coupé (jedynie na rynek amerykański). Doczekała się paru wersji wyposażeniowych, a mianowicie: S, Comfort, Elegance, Executive, Executive NAVI ACC, Lifestyle, Mugen (ta sportowa odmiana była dostępna wyłącznie w Japonii), Taxi (opcja, która powstała z myślą tylko o Niemczech) oraz Type-S. Ofert sprzedaży używanej „ósemki” nie pojawiają się zbyt często, dlatego zadbany egzemplarz z niedużym przebiegiem nie jest tani. Zdaniem wielu kierowców sedan jest lepszą inwestycją niż kombi, m.in. dlatego, że ma większą przestrzeń bagażową i szersze pole do popisu, jeśli chodzi o możliwości konfiguracyjne. Oczywiście każdy we własnym zakresie powinien wyrobić sobie zdanie na ten temat.
Accord VIII – jaki silnik?
W roku debiutu „ósemka” była wyposażona w trzy jednostki napędowe: silniki benzynowe 2.0 i-VTEC (156 KM) i 2.4 i-VTEC (201 KM) oraz turbodiesl 2.2 i-DTEC (150 KM). W 2011 r. do grona tego dołączył turbodiesel 2.2 i-DTEC o mocy 180 KM. Jak podkreślają eksperci z salonu Honda Plaza, wszystkie silniki, jakie umieszczono pod maską Accorda VIII, wyróżniają się niezłą dynamiką i są warte uwagi. Kierowcy cenią je za niską awaryjność. Różnice są widoczne w kosztach eksploatacji – pod tym względem najatrakcyjniej wypada benzyniak 2.0 i-VTEC.
Accord VIII – o czym pamiętać?
Decydując się na zakup Accorda VIII z drugiej ręki, warto przede wszystkim rozejrzeć się za egzemplarzem pochodzącym ze sprawdzonego źródła, z udokumentowaną w pełni historią. Im niższy przebieg, tym rzecz jasna lepiej. Auto powinno być w dobrym stanie technicznym. Przed sfinalizowaniem transakcji wskazane jest zabranie go na jazdę próbną i do serwisu.