Wystarczy przecież skierować powietrze trafiające do kabiny w taki sposób, aby opływało ono wcześniej rozgrzane elementy silnika. Zdarza się jednak, że taki system ogrzewania się nie sprawdza lub jest niewystarczająco wydajny. W takich sytuacjach zbawienne okazują się nagrzewnice samochodowe, takie jak te dostępne na stronie signeda.pl.
Nagrzewnica w samochodzie
Nagrzewnica to swojego rodzaju miniaturowa chłodnica. Jest zbudowana z cienkich aluminiowych blaszek, pomiędzy którymi przepływa rozgrzany płyn chłodzący. Jedyną podstawową różnicą pomiędzy chłodnicą a nagrzewnicą jest to, że chłodnica nadmiar ciepła z silnika odprowadza na zewnątrz, a nagrzewnica wykorzystuje to ciepło do ogrzania kabiny samochodu.
Dodatkowa nagrzewnica
Pomysł na wykorzystanie nadmiaru ciepła generowanego przez silnik samochodu do ogrzania jego kabiny jest genialny w swej prostocie, ale ma wady. Po pierwsze ogrzewanie działa tylko wtedy, kiedy silnik samochodu jest uruchomiony. Po drugie projektanci samochodów starają się swoje działa maksymalnie upraszczać, aby były maksymalnie tanie i wydajne. Dlatego czasem trudno jest im zaprojektować samochód na każde warunki, przez co zdarza się, że system ogrzewania jest niewystarczająco wydajny.
Rozwiązaniem obu problemów może być dodatkowa nagrzewnica podłączana do gniazda zapalniczki. Taka nagrzewnica działa również na wyłączonym silniku i może wspomóc standardowy system ogrzewania.
Jest to jednak rozwiązanie nieco doraźne i zagracające wnętrze samochodu. Jeśli więc w twoim samochodzie w zimie nie jest wystarczająco ciepło, to sprawdź, czy aby na pewno wszystko jest sprawne.
Wymiana nagrzewnicy
Najczęściej problem ze zbyt niską temperaturą w samochodzie nie jest wynikiem niewydolności systemu ogrzewania, a zwyczajnej awarii. Może się okazać, że kanały w nagrzewnicy z biegiem lat się zatkały i trzeba wymienić ją na nową. Element ten nie należy do drogich, a jego wymiana jest nieskomplikowana.