- Ile będzie kosztować pierwszy elektryczny samochód Ferrari?
- Kiedy planowane jest wprowadzenie na rynek pierwszego elektrycznego modelu Ferrari?
- Jakie są plany Ferrari dotyczące nowej fabryki w Maranello?
- Jakie są oczekiwania dotyczące popytu na elektryczne samochody Ferrari?
- Jakie modele konkurencyjne w segmencie luksusowych EV planują wprowadzić inne marki, takie jak Lamborghini?
Nowa fabryka w Maranello
Ferrari otwiera nową fabrykę, zwaną e-building, w swojej rodzinnej miejscowości Maranello w północnych Włoszech. Nowa fabryka ma umożliwić wzrost produkcji grupy nawet o jedną trzecią. W zeszłym roku Ferrari dostarczyło mniej niż 14 000 samochodów, a dzięki nowej fabryce produkcja może wzrosnąć do około 20 000 pojazdów rocznie.
Fabio Caldato, zarządzający portfelem w AcomeA SGR, który posiada akcje Ferrari, zauważa:
"Popyt na Ferrari rośnie i mają one miejsce, aby zaspokoić część tego popytu bez kompromisów w zakresie ekskluzywności."
Czas oczekiwania na niektóre modele może wynosić ponad dwa lata, co samo w sobie jest symbolem statusu.
Produkcja nowych modeli
Nowa fabryka w Maranello będzie miała dodatkową linię montażową pojazdów, produkując zarówno samochody benzynowe, hybrydowe, jak i nowy elektryczny model, a także komponenty do hybryd i EV. Fabryka będzie w pełni operacyjna w ciągu trzech do czterech miesięcy.
Ferrari pracuje również nad drugim modelem EV, choć proces jest na wczesnym etapie rozwoju. Firma może nie chcieć zwiększać produkcji do 20 000 pojazdów rocznie przynajmniej w krótkim okresie.
Dyrektor generalny Ferrari, Benedetto Vigna, powiedział akcjonariuszom w kwietniu, że:
"Fabryka stanie się gwarantem elastyczności i zdolności technicznych przewyższających nasze potrzeby na lata."
Wzrost produkcji wiązałby się ze zwiększeniem liczby modeli, jednak Ferrari zamierza utrzymać produkcję każdego modelu w określonych granicach, niezależnie od sukcesu.
Konkurencja na rynku EV
Rywal Lamborghini planuje wprowadzenie swojego pierwszego modelu EV w 2028 roku. Dyrektor generalny Lamborghini, Stephan Winkelmann, stwierdził, że ważniejsze jest posiadanie odpowiedniego produktu niż bycie pierwszym na rynku.
Analityk Mediobanca, Andrea Balloni, przewiduje, że nowy EV Ferrari będzie miał wysoką cenę, aby zachować marże, kompensując koszty rozwoju nowej technologii w pełni elektrycznej i większą liczbę części zewnętrznych.
"Oczekuję, że nowy EV będzie modelem niszowym, stanowiącym nieco ponad 10% rocznej sprzedaży." Andrea Balloni
Balloni dodał, że główni klienci Ferrari nadal preferują modele benzynowe.
Ferrari stawia na elektryczność, wprowadzając na rynek swój pierwszy model EV, który ma kosztować ponad 500 000 dolarów. Nowa fabryka w Maranello ma zwiększyć zdolności produkcyjne firmy, jednocześnie zachowując ekskluzywność marki. Przyszłość pokaże, jak rynek luksusowych elektrycznych pojazdów przyjmie ten odważny krok włoskiego producenta.
Źródło: Autoblog