Spis treści:
- Układ napędowy i zużycie paliwa
- Napęd na wszystkie koła i zdolności terenowe
- Wnętrze, przestronność i wyposażenie
- Ceny wersji hybrydowych
- Systemy bezpieczeństwa i technologie wspomagające
Układ napędowy i zużycie paliwa
W nowym Subaru Foresterze zastosowano napęd hybrydowy, który współpracuje z 2,5-litrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym typu bokser. Jednostka ta generuje moc 162 KM, natomiast silnik elektryczny dostarcza 118 KM. Łączna moc układu wynosi 194 KM, co umożliwia dynamiczną jazdę w różnych warunkach.
Średnie zużycie paliwa dla tego modelu wynosi 6,7 litra na 100 kilometrów, co oznacza poprawę nawet o 40 procent w porównaniu z wersją spalinową w warunkach miejskich. System działa płynnie, a przełączanie między trybem elektrycznym a benzynowym nie powoduje szarpnięć ani opóźnień.
Napęd na wszystkie koła i zdolności terenowe
Forester Hybrid wyposażony został w sprawdzony system stałego napędu na cztery koła Symmetrical All-Wheel Drive. Rozwiązanie to poprawia trakcję w trudnych warunkach drogowych oraz na nawierzchniach o niskiej przyczepności. Dodatkowo, system zarządzania trybami jazdy pozwala kierowcy dostosować ustawienia pojazdu do nawierzchni, po której się porusza.
Dzięki temu model dobrze sprawdza się nie tylko na trasie, ale także poza utwardzonymi drogami. Podniesiony prześwit oraz solidna konstrukcja nadwozia zwiększają możliwości terenowe pojazdu.
Wnętrze, przestronność i wyposażenie
Nowa wersja Forestera oferuje 106,6 m³ przestrzeni pasażerskiej. Taka pojemność plasuje go w czołówce segmentu, wyprzedzając m.in. modele hybrydowe Toyoty i Forda. Pasażerowie mają do dyspozycji wygodne fotele oraz przestrzeń nad głową i na nogi, zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Standardowe wyposażenie obejmuje 11,6-calowy ekran dotykowy, cyfrowy zestaw wskaźników oraz bezprzewodową integrację ze smartfonami. W wyższych wersjach dodano także panoramiczny dach, bezprzewodowe ładowanie oraz system audio klasy premium.
Ceny wersji hybrydowych
Subaru Forester Hybrid 2025 oferowany jest w kilku wersjach wyposażeniowych. Ceny różnią się w zależności od wariantu oraz dodatkowych opcji. Po przeliczeniu na złote polskie, przedstawiają się one następująco:
Wersja | Cena |
---|---|
Premium Hybrid | ok. 161 977 PLN |
Sport Hybrid | ok. 174 777 PLN |
Limited Hybrid | ok. 181 286 PLN |
Touring Hybrid | ok. 191 797 PLN |
Dostępne są także wersje z napędem e-Boxer. Ich ceny zaczynają się od około 211 973 PLN i sięgają do 233 330 PLN za najbogatszą odmianę Touring.
Systemy bezpieczeństwa i technologie wspomagające
Forester Hybrid 2025 wyposażony został w pakiet EyeSight. To zestaw systemów wspomagających kierowcę, obejmujący m.in. automatyczne hamowanie awaryjne, adaptacyjny tempomat z funkcją utrzymania pasa oraz asystenta martwego pola.
Dzięki zastosowaniu platformy Subaru Global Platform, nadwozie Forestera zyskało większą sztywność i lepsze parametry w testach zderzeniowych. Nowy Forester Hybrid spełnia najnowsze normy bezpieczeństwa i zapewnia wysoki poziom ochrony wszystkich pasażerów.
Model 2025 stanowi udaną próbę połączenia sprawdzonych rozwiązań z nowoczesną technologią hybrydową, nie tracąc przy tym cech charakterystycznych dla marki Subaru.
Źródło: AutoExpress, CarAndDriver, CarExpert, Subaru, YouTube