Czy tak naprawdę jest pozycjonowanie stron?
W największym skrócie jest to proces mający sprawić, aby naszą stronę internetową łatwiej było odnaleźć w wyszukiwarce Google, która posiada ponad 90% udziału na rynku. Mając na myśli różne zagadnienia marketingu internetowego nie sposób nie zaliczyć do nich właśnie pozycjonowania strony. Marketing internetowy to nie tylko reklama. To również pisanie tekstów w ramach content marketingu. Jeśli jednak nie zadbamy o kwestie optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek, właściwy sposób tworzenia treści na nie, trudno liczyć, że ktoś je odnajdzie, a jeśli nawet to będą to pojedyncze osoby.
Pozycjonowanie stron to wiedza, którą można zdobyć kończąc kurs SEO
Przedsiębiorca ma z reguły jeden cel. Szukać potencjalnych klientów na swoje produkty i usługi. Ponieważ jednocześnie ma ograniczone możliwości czasowe musi zdecydować. Oddać kwestię marketingu online firmie zewnętrznej, współpracując z agencją SEO, lub samemu poznać podstawy SEO i powoli poprawiać optymalizację strony poprzez tworzenie treści (content marketing), link building. Samodzielne szukanie wiedzy jest jednak zdecydowanie zbyt czasochłonne. Tu idealnie sprawdzi się starannie ułożona w pozycjonowanie kurs wiedza na temat najważniejszych zagadnień.
Z myślą o kim tworzone są kursy na temat pozycjonowania?
Z całą pewności nie tylko o przedsiębiorcach. Pozycjonowanie to umiejętność poszukiwana na rynku pracy. Od kilku lat coraz popularniejszy jest tzw. freelancing, czyli praca na własny rachunek. Specjalista SEO może być nie tylko ciekawą, ale przede wszystkim nieźle płatną pracą. Z drugiej strony, po ukończonym szkoleniu SEO możemy na własną rękę działać z własną stroną www. Zawsze to lepsze aniżeli brak działań. Od czasu do czasu warto m.in. wykonać np. mały audyt SEO strony, podczas którego ekspert doradzi nam co poprawić, zasugeruje frazy kluczowe. Kto jak kto, ale to właściciel biznesu zna go najlepiej.
Google Search Console, Google Analitycs, czy dwa słowa o narzędziach
Pomimo że pozycjonowanie stron może wydawać się tematem bardzo skomplikowanym z pomocą przychodzą nam narzędzia, które bardzo ułatwiają nam pracę. Najważniejsze i zarazem względnie proste do wdrożenia narzędzia oddaje nam do dyspozycji samo Google. Wymienione powyżej narzędzia dostarczają właścicielowi strony niezbędnych informacji o odwiedzinach jego e-sklepu, czasie pobytu użytkowników, źródłach ruchu na stronie itd. To z kolei pozwala realizować cel, którym jest zwiększenie liczby konwersji, czyli np. sprzedaży w sklepie.
W jakiej formie może odbywać się kurs SEO?
Technologia sprawia, że zdobywanie nowej wiedzy wcale nie musi odbywać się stacjonarnie. Coraz większą popularnością cieszą m.in. kursy online. Ciekawą opcję jest również forma podcastu. Słuchanie nagranych lekcji daje nam dużą swobodę, jeśli chodzi o wybór momentu na naukę. Kurs pozycjonowania możemy przerabiać niemalże w każdym miejscu: w samochodzie, na spacerze. Jedyne co ewentualnie potrzebujemy to słuchawki. Oczywiście do nagrań dołączane są materiały wizualne, pliki PDF tak, aby w można było zerknąć na to czego się właśnie wysłuchało. Niemniej jednak kurs SEO w formie podcastu to pewnego rodzaju alternatywa do tego, co było dostępne do niedawna na rynku. Po poznaniu podstaw nic nie stoi na przeszkodzie, aby zapisać się na kurs bardziej zaawansowany.