środa, 10 lipiec 2024 21:17

Ferrari walczy z podróbkami

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Ferrari 360 Ferrari 360 fot: unsplash

Jedna z najbardziej ikonicznych marek samochodowych, Ferrari, nieustannie walczy o ochronę swojego wizerunku, nawet do tego stopnia, że niszczy repliki swoich pojazdów.

  1. Ile podrabianych przedmiotów Ferrari zniszczyło w 2023 roku?
  2. Jakie typy podrabianych przedmiotów stanowią większość zniszczonych towarów?
  3. Które samochody były wykorzystywane do tworzenia replik Ferrari?
  4. Co Ferrari robi z pojazdami użytymi do filmu Michaela Manna "Ferrari"?
  5. Jakie konsekwencje mogą spotkać właścicieli niezależnie modyfikowanych pojazdów Ferrari?

Skala problemu podróbek

Ferrari jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i prestiżowych marek na świecie, co czyni ją atrakcyjnym celem dla oszustów, którzy próbują zwiększyć wartość swoich produktów, naklejając logo z prancing horse. Włoski producent samochodów szczegółowo przedstawił skalę problemu, ogłaszając ilość podrabianych przedmiotów, które udało się przechwycić i zniszczyć w 2023 roku.

Większość z około 400,000 zniszczonych podrabianych przedmiotów to odzież, w tym koszule, paski, zegarki i buty. Zaledwie trzy pojazdy zostały odkryte i później zniszczone. Od dawna istnieje proceder tworzenia replik Ferrari z tańszych dwuosobowych samochodów sportowych, takich jak Toyota MR2 i Pontiac Fiero.

Zniszczenie replik pojazdów

Jednym z samochodów, które rozkazano zmiażdżyć na kostkę, była replika Ferrari 360, choć trudno powiedzieć, co to pierwotnie było za pojazd. Marka z Maranello nie liczy kolejnych siedmiu pojazdów użytych do filmu Michaela Manna (1) "Ferrari" w swoim całkowitym zestawieniu, ponieważ samochody te zostały zbudowane za zgodą producenta pod warunkiem, że zostaną zniszczone po zakończeniu produkcji filmowej.

Carlo Daneo, główny radca prawny Ferrari, wyjaśnił w oficjalnym magazynie Ferrari: „Fałszerze stają się coraz bardziej zdolni. Są tacy, którzy używają prawdziwych podwozi Ferrari, aby zbudować nadwozie modelu o większej wartości. Niektóre pojazdy są realizowane tak dobrze, że trafiają na aukcje, a naszym zadaniem jest zgłaszanie ich do domów aukcyjnych, aby zostały wycofane z rynku. Naszym celem jest zawsze to samo: nie wystarczy je zdjąć z rynku, chcemy, aby wszystkie podróbki zostały zniszczone.”

Koniec repliki Ferrari 360
fot: Ferrari

Ostrzeżenia dla właścicieli zmodyfikowanych pojazdów

Ferrari ostrzega również, że właściciele „niezależnie modyfikowanych pojazdów” mogą ponieść konsekwencje ze strony marki, takie jak wykluczenie z oficjalnych wydarzeń i utrata pewnych niesprecyzowanych gwarancji.

Ogłoszenie to pojawia się po tym, jak Ferrari ustanowiło w zeszłym roku Projekt Nagród za Walkę z Podróbkami, który zachęca publiczność do zgłaszania fałszywych towarów lub pojazdów Ferrari, oferując w zamian prezent od marki.

Przypisy:

(1) Michael Mann to amerykański reżyser, scenarzysta i producent filmowy, urodzony 5 lutego 1943 roku w Chicago. Jest znany z tworzenia intensywnych dramatów akcji i kryminalnych, które często eksplorują złożone postacie i ich moralne dylematy w dynamicznych, dobrze zrealizowanych sceneriach miejskich.

Mann zyskał uznanie jako twórca i współproducent popularnego serialu telewizyjnego „Miami Vice” w latach 80., który zrewolucjonizował sposób prezentacji kolorów, muzyki i mody w amerykańskiej telewizji. Jego filmy, takie jak „Złodziej” (1981), „Człowiek z blizną” (1983, za którego był producentem), „Ostatni Mohikanin” (1992), „Gorączka” (1995), „Informator” (1999), „Ali” (2001), „Collateral” (2004) i „Miami Vice” (2006), otrzymały pochwały zarówno od krytyków, jak i widzów.

Michael Mann jest również ceniony za swoje umiejętności w kreowaniu napięcia i szczegółowego odwzorowania procedur policyjnych oraz skomplikowanych operacji kryminalnych. Jego styl charakteryzuje się częstym użyciem cyfrowej fotografii, która pozwala na osiągnięcie specyficznego, niemal dokumentalnego realizmu w jego filmach.

Mann jest także znanym pionierem w dziedzinie cyfrowej kinematografii, eksperymentując z nowymi technologiami w celu uzyskania unikalnego wizualnego stylu. Jego wkład w przemysł filmowy jest znaczący, zwłaszcza w zakresie rozwoju narracji wizualnej.

Źródło: CarExpert