czwartek, 08 sierpień 2024 19:12

Sprzedaję Chevrolet Cruze'a i szukam bardziej sportowego auta

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze fot: unsplash

Jordan wreszcie dostał zielone światło na wymianę swojego Chevy Cruze z 2014 roku na coś z większymi osiągami, co umożliwi mu okazjonalne wyjazdy na tor. Nowe auto musi mieć użyteczne tylne siedzenie, ale inne parametry są szeroko otwarte. Jakie auto powinien kupić?

  1. Jakie auto jest polecane na początek przygody z wyścigami torowymi?
  2. Co wyróżnia Hondę Civic Type R spośród innych sportowych kompaktów?
  3. Dlaczego Porsche Boxster S jest atrakcyjną propozycją, mimo braku tylnego siedzenia?
  4. Jakie zalety ma Hyundai Elantra N jako samochód do codziennej jazdy i na tor?
  5. Jakie są kluczowe cechy, które powinno mieć nowe auto dla osoby szukającej emocji na torze i wygody na co dzień?

Opis problemu

Jordan ostatecznie przekonał swoją żonę do sprzedaży ich drugiego samochodu! Ich Chevy Cruze z 2014 roku był pierwszym nowym samochodem, który kupili, i sprawował się idealnie. Teraz został zdegradowany do statusu drugiego auta i rzadko jest używany. Mają RAM 1500 dla rodziny, więc nowe auto ma być czymś zabawnym z pełnowymiarowym tylnym siedzeniem. Auto nie będzie używane dla dzieci, chyba że będzie to konieczne, ale muszą mieć taką opcję dla co najmniej jednego fotelika dziecięcego.

Ogólnie rzecz biorąc, Jordan chce czegoś zabawnego, co brzmi dobrze i może być zabierane na otwarte dni torowe! Zdecydował się na HPDE (High Performance Driver Education) jako swoje nowe hobby. Auto nie będzie dedykowane do jazdy na torze, ale Jordan chce cieszyć się nim i uczyć się na torze. Mimo że mieszka w Michigan, samochód z napędem na tył jest w porządku, manualna skrzynia biegów, automatyczna też jest akceptowalna. Budżet waha się od 100 000 złotych do 160 000 złotych.

Toyota GR Corolla

Tom McParland sugeruje rozważenie Toyoty GR Corolla. Autocross jest prawdopodobnie najlepszym miejscem do rozpoczęcia przygody z wyścigami torowymi, ponieważ ma najniższe koszty wejścia. GR Corolla została stworzona do tego celu, oferując jednocześnie jakość i praktyczność typową dla Corolli, wzbogaconą o sprzęt rodem z rajdów. W regionie można znaleźć lekko używane egzemplarze z niskim przebiegiem za około 144 000 złotych, co pozostawia trochę pieniędzy na dodatkowy zestaw opon.

Honda Civic Type R

Lawrence Hodge poleca Hondę Civic Type R, szczególnie obecną generację. Civic Type R to król klasy sportowych kompaktów, oferujący turboładowany silnik o pojemności 2.0 litra, generujący 315 KM, i jedną z najlepszych sześciobiegowych manualnych skrzyń biegów na rynku. Stylizacja wnętrza i zewnętrza jest atrakcyjna, a auto jest wystarczająco praktyczne do codziennego użytku. Hodge znalazł używaną Hondę Civic Type R z 2023 roku z przebiegiem tylko 5 528 kilometrów za 155 684 złote.

Porsche Boxster S

Andy Kalmowitz sugeruje Porshe Boxster S jako idealny samochód do nauki na torze. Chociaż nie ma tylnego siedzenia, Kalmowitz twierdzi, że dzieci docenią posiadanie Porsche bardziej niż możliwość siedzenia na tylnym siedzeniu Corolli. Boxster S z 2008 roku z przebiegiem 82 076 kilometrów można znaleźć za 135 640 złotych, co pozostawia sporo miejsca w budżecie na przygotowanie auta do wyjazdów na tor.

Hyundai Elantra N

Collin Woodard poleca Hyundaia Elantra N. Chociaż znaczek Hyundai może nie być tak prestiżowy jak Porsche, Elantra N oferuje realne tylne siedzenie, jest świetnym codziennym kierowcą i sprawdza się na torze. Nowe Elantra N zaczynają się od 134 800 złotych i można je kupić z dwusprzęgłową skrzynią biegów, co jest zaletą, jeśli żona nie umie prowadzić auta z manualną skrzynią biegów.

Jordan ma kilka doskonałych opcji do rozważenia, każda z nich oferuje unikalne cechy, które mogą uczynić jego doświadczenie z jazdą na torze i codziennym użytkowaniem bardziej satysfakcjonującym. Wybór idealnego samochodu zależy od jego osobistych preferencji i priorytetów.

 

Źródło: Jalopnik